Rabu, 12 Januari 2011

Ohw~ Bayar saman yang nilainya boleh buat pangkal kereta, tak pun beli rantai tangan untuk emak Amber!

Siapa tak rasa sakit hati, kalau tengok duit kita, ia. memang kita punya. tapi dengan rela terpaksa kena bagi kat orang lain lepastu memang takde apa2 imbuhan atau barang yang kau dapat. Cuma sehelai kertas yang tertulis

'Telah di bayar'

ohw~ saya dapat 3 helai.

Nak meroyan rasanya bila check saman hubby yang berjumlah almost 1K. Apa? saman sebanyak itu?
hebat tak? Hebat sangatlah tu. Paling tak pun kalau saya mesti susah nak tidur malam barang 3 malam. Asik pikirkan saman saman aku. Arghhhh... Tapi, dia memang rilek je weih... Last2 bgtau kat saya. Jangan habiskan duit dlm ATM card. simpan sikit untuk bayar saman. Ok. memang saya yang pegang kad ATM gaji dia tiap bulan. melampau ah. Tapi saya jujur ok,.

Akaun rumahtangga memang saya yang uruskan. Alah dah biasa dengar pun kan. Isteri yang biasanya aturkan semua. Itu pun selepas beberapa kali bagi chance kat hubby. Hasilnya, Ohw. Banyak benda2 berfaedah yang dia bawak balik satu. satu. Yang dia dah kantoi Helikopter kontrol, boleh terbang tu.. saya pun jakun jugak. lama2 memang syok.

Jadi kesimpulan .dia lagi pandai shopping dari saya tahu.


Memang saya tahu pun dia kena saman. Tapi. sumpah tak sangkalah sebanyak itu.
hmp#$$#!#^%&*^*ks!!!!!!!.

Bengang sangat. Bila check kat My EG jumlahnya sebegitu. Patutlah balen dalam ATM 'agak banyak'. Baru plan nak beli  something untuk 'reward diri sendiri'. Ohh.... Rupanya kena bergadai dahulu untuk clearkan sumpahan tujuh keturunan itu! eh ape aku merepek ni.
Kalau dibiarkan, lagi lamalah 'sumpahan' tu di peram. Hubby memang suka peram semua benda jadi tapai. Muka boleh rilek je. Dan saya gagahkan jugaklah tengahari ke Trafik untuk settlekan semua.


Bila dah settle, balik umah bagi tahu hubby. Dia dah clear. ceh ayat macam penjenayah je bunyinye..
Saya dah bayar semua saman dia. EMPAT tahu!



 dia kata 'ok'.




hahahaha....





hihihihi......







erm...
ahem....

Alhamdulillah....
Bayar saman dapat diskaun 50%
jadi lagi separuh boleh masuk poket sendiri...
ayayayaii......!!!

weekend ni boleh gi shopping ah!




^_^"

Tiada ulasan: