Rabu, 5 Januari 2011

2011 tahun bersih?

Kalau aku rapuh, siapa lagi yang ada untuk bangunkan aku?

Susah2 sangat jadi jelah housewife fulltime!

Ohw.. takde kena mengena. kesimpulan 2010 yang penuh rasa sempit dan tak berkembang. entah. rasanya macam aku beku duduk di posisi kekal. Mungkin faktor aku peknen. yup. salah satu.

Yang lain? adalah jua masalah2 bodoh kecil yang menimpa. Sebab aku taknak ingat dah perkara2 yang akan buat aku meroyan bila baca balik. oh aku suka baca entry sendiri taw..

Jadi. Untuk permulaan baru ni sebolehnya aku takmo tambah hutang. full stop .
Kata orang, tak berani berhutang tak merasalah jawabnya.

yes. memanglah. tapi, cukup2lah tahun lepas dengan hutang-hutang keliling pinggang.  ok. apakata tahun ni kita menyimpan, tahun depan boleh menebas pulak. sampai licin kontang.. tahun ni kaya. tahun depan miskin? aik...
taknaklah.

Dan tahun ni aku nak berkembang sikit. bukannya body atau newbies eh. biarlah sorang dulu..... yang tu pun tak terbangun malam aku.

Aku nak berlebihkan mak abah aku, sebab sebelum ni aku mungkin kurang mampu nak lebihkan mereka..
Suami tu dah selalu sangat aku lebihkan. jadi apalah salahnya kan buat untuk ibu bapa. Entahlah dalam kepala sekarang memang takde azam yang gojes sangat pun. Cuma aku nak simpan duit n laburkan pada mak abah. Sebenarnya setiap tahun  aku tak pernah pikir pun apa azam baru aku. Jadi taklah aku berhutang dengan diri sendiri sebab azam tak terlaksana.

Teruknya.. mengaku pun.


p/s: ohw. dan lagi satu kalau dapat.. aku dah mimpi2 ni. nak bercuti sekalian keluarga pi Sabah bah. Nak berjemur di pulau manukan dan mendaki bukit Kundasang. belennya nak buat bbq kat pasar philipine. chayok...

Tiada ulasan: