Selasa, 5 Oktober 2010

Shift Berjaga Malam untuk Amber.

  Alhamdulillah suami sangat peka & rela mengurus dan melayan Amberena pada waktu malam. Layan Amber menyusu, layankan Amber shi2, poo2... layankan Amber bercakap. (ohw Amber blum tau cakap cuma pandai buat bunyi jek) . Kadang-kadang saya tak terperasan pun Amber nangis, tau-tau esok pagi suami akan bagtau berapa kali Amber bangun, nak susu ke, shi2 ke. hah baru saya tau. Oh anak aku bangun malam tadi. hahaha...

Oklah tu daripada dua-dua tak sedar diri.

 Mesti nak dekat dgn daddy jugak. walau dah bnyak kali awak hampir kena hempap.
TETAP!

 Dengan daddy awak diam dan suka layan daddy cakap ye.
Buat mama geram. tak tahan!

 
Macam2 gayalah Daddy awak buat kat awak. Tapi paling kuat pun awak buat muka je.. takda nangis2..
Tau tak mama ngn daddy sayang sgt kat awk, awak baru je 2 bulan tapi... cinta kami melimpah-limpah...


 Lagi2 daddy juga yang dapat.


Setiap masa terluang yang saya ada sekarang terlalu mahal untuk dibazirkan kecuali bersama Amber. Yalah mana boleh tahan perasaan ni bila asik2 si Daddy yang dok dakap, pegang, riba, pangku, dukung Amber kehulu ke hilir. Macam bukan saya pulak yang lahirkan dia. Kalau mandi tu, boleh siap habis satu episod citer Siti Kelembai tu hah. Kalau pakai baju pulak boleh sampai kena Mandikan semula si Amber tu. Mana taknyer siap terabur air liur dia sibuk bercakap ngn daddy.



alahai si comel kesayangan saya. 

 Keluar je Amber masing-masing dah sibuk telek nak tengok Amber ikut iras sapa, belah maknye ke, belah daddynya. Hampeh langsung tak sebiji mak. tapi ramai yang kata iras ikut daddynya. ye ke? saya tengok hari-hari tak serupa langsung pun??? ada ke..ada ke? 
Tapi bila ada orang cakap kalau iras ayah. InsyaAllah 'sejuk perut ibu'. hah terus je mengaku memang ada iras daddylah Anak aku. hahahaha



p/s: Last sekali pic paling mahal, anak beranak yang over sensor...:p




Tiada ulasan: