Rabu, 2 Mac 2011

Paris~~~wow

Teringat dulu-dulu, masa mula nak gi jalan jauh. Naik flight. Wah excitednya.. tang2 tu jugak asiklah kelek pc, buka airasia nak tengok harga tiket. tengok harga je weih. waktu tu manalah tau sangat, harga paling murah dia bagi berapa. jumpa yang seratus lebih untuk destinasi seberang lautan. wah murahnya....
Murah dah tau. Masa tu. manalah tau. tiket pon orang lain yang bookkan. hahaha
Dengan excited tunjuk nak beli tiket tarikh tu destinasi ni. Wah, berdebar2 macam nak tunggu nikah.
Akhirnya dapat jugak naik kapal terbang dengan tiket pergi balik rm300++. ehem3 
Suka tak terkata weih. waktu tulah..

Lepas tu, sangatlah rajin asik nak buka air asia je. tak taulah nape. Bukan tu saja, MAS, Firefly pun aku klik2 jugak. Dan sekarang, bila dah *pandai sikit, bila tengok promo yang air asia buat. Boleh buat ternganga
waaahhh murahnya.....

ish....ish... rasa ralat, sebab dulu2 pejam mata je beli tiket harga sampai 300++ untuk sorang. Sekarang promo yang free pun aku pernah jumpa. Gagaga....
jadi, macamanalah aku nak bekerja dengan tenang bila fikirkan itu semua..
bercuti.bercuti...

Jadi, untuk ubat hati yang ralat ni, aku pejam mata je beli tiket penerbangan ke Paris baru2 ni..
jadi nak kena pegi buat pasport nak gi travel jauh ni.
Nak kaji cuaca lagi, maklomlah.... kat sana kan ade 4 musim, kalau salah perkiraan kang nayalah pulak.


Jadi travel untuk 5 orang termasuk cik Amber juga. 
Amber ni kecik2 dah berjalan merata. untung betul anak2 zaman sekarang ni kan. Kalau time aku kecik2 dulu, siap sedia telinga ni nak mendengo bunyi moto abah. yelah. asik kena tinggal je kekdahnya. Lagilah nak merasa naik belon terbang ni, mimpi je lah weih...
Aku ingat lagi kalau pergi tempat yang jauh sikit, aku x suka betul naik keta. siap mabuk2.. tapi van ke, bas ke taklah pulak. aku suka sebab anginnya kuat menghempas muka. Maklomlah muka tadah kat tepi tingkap. mane tak syok, ye tak.
Tapi, abah turutkan juga peel anak gegirl dia yang memalukan ni. hah. malulah sebab ada satu kenangan tu, aku siap, xmo naik teksi. sanggup nak jalan kaki dari bandar sampai umah. gile ke???

Tp akhirnya abah humban jelah aku ni masuk dalam kete. nangis2 tao. malu3


Oh. tak sabar nak makan nasi kandaq line clear. terbayang2 mee udang ngn jeruk penang.
Ohw salah tempat plk, td berangan pegi Paris. Tapi tiketnya di beli untuk ke Penang.
hahahah.....



Tiada ulasan: