Rabu, 16 Februari 2011

Bahagian saya, Bahagian dia...

Tak lama dulu saya ada text seorang kawan ex- sek lama masa kat kg dulu. Yelah pernah jd bestfriend. pastu tak kawan-tak kawan. jadi musuh kononnya. kemudian ok semula. Namanya Jee. bila masing2 bekerja terus lost contact. Tapi majlis kawen, masing2 hadir. Dia dtg majlis saya, saya pun datang majlis dia. Kawin sama tahun. Saya dulu sbb dah gatal sangat eh.

Ok, text msg tanya perkembangan semasa. Dia preggy dan sy tumpang hepilah. kemudian takut2kan sikit citer sakitnya beranak.hahaha. Banding2kan pakai set bersalin apa. Huhu nampak sangat masih nakal dan ada rasa iri hati! Oklah katanya anak dalam kandungan jantinanya lelaki, dia scan dan confirm nampak bird. Bangga betul dan beriya dia kata yang suaminya tak sabar2 nk buat teman main bola. Wah sampai begitu sekali punya excited. Dan dia prepare semua kelengkapan untuk bayi lelaki yang bakal lahir nanti. Dia dah bayangkan betapa bestnya dapat anak lelaki. Yelah. yelah saya akur je, sebab Amber kn perempuan.

Teringat pulak masa saya mengandungkan Amber dulu. sehingga Amber lahir, baru saya tahu selama ni, saya peknen anak pompuan. Walaupun masa peknen tu mcm rasa ada kemungkinan dpt boy. Tp sindrom yang bercampur tak boleh nak agak sbb 2x rasa ada. Dan mcm2 pendapat dr org sekeliling tntg jantina baby sy muncul. Ramai yg kata gegirl, ramai juga yg kata boboy.
Kalian yg teka gegirl. Sekarang anda betul! yeay....
saya masih juga keep my mind supaya berlaku adil dn bersedia untuk terima kemungkinan. Samada dpt bb girl atau boy. Jadi, sy sediakan keperluan basic dgn warna yg tak sinonim dengan jantina. kelabu pun saya ambik tau.
Excitednya sy rasa sangat lain mcm. berdebar. rasa terlalu nak tau siapa dalam perut tu. Hei, awak gegirl ke boboy ni???
Rasanya berbezakan dengan perasaan bila dr awal kita dah tau jantina bb kita. Tak sama.
Dan sekarang, saya mula nampak, Amber tersangatlah rapat dengan hubby, tersangat manja dan hubby pun overstandard sayangkn Amber. Macam juga abah saya yang selalu lebihkan saya & adik. Minta apa semua dapat ops. Dan abang2 saya memang anak maklah kn.  Jadi sy nmpak kat sini. Anak perempuan ngam ngn ayah. Anak lelaki ngam ngn mak??
Ohww~~ lepas ni kena buat perancangan dapatkan baby boy pulak. Kalau tak nanti tadak genglah saya. huuuuuu~~
Tak aci!


Hujung minggu lepas saya dapat tahu dari akk Jee, dia dah selamat bersalin masa Chineese New year aritu. Dan yang paling mengejutkan sekali, dia dapat baby girl. taaada.. Kuasa Tuhan kan. Jadi sekarang bb memang boleh geng ngn ayahlah, bukan geng bola. Tapi geng masak2.. sweet ape.
^__^"


Psst - Mcm sy dah cop, Amber kena pandai masak dan kena rajin buat kerja rumah. Baru boleh letak hantaran tinggi sket. eh. taklah

2 ulasan:

anna berkata...

ms kecik kene baik ngn ayah nt dah besar takleh nak manje2 dah ngn ayah...hehehe

kite tag awk,nt amik tag yer

mommyAmberena berkata...

thanks anna, ada masa nnti i buat k.