Isnin, 27 Disember 2010

agenda hujung minggu saya







Hai.
Saya suka dengan Daddy, daddy suka bawak saya mandi pool. alah saya tau kecik. sekarang pool tu makin sempit. tak muat dah.Tapi saya ok je. yelah lagipun saya memang suka main air, kecik ke besar ke besen pool tu saya tak kisah.
Nanti bila daddy letak saya kat besen pool, saya suka belek2 paip air tu... saya memang tak tau diam tulah sebabnya saya mandi lama. lagipun saya kn gegirl mestilah mandi lama2 sikit. biar lebih bersih.



 Tengok nih, hepi sangat kan. smpai kembang2 idung saya lepas mandi. sehari saya mandi 3 kali taw.. kalau tak, saya mengamuk. rimaslah kalau tengahari tak mandi. Malaysia kan panas.


 Ohw. ni shawi.. eleh dia menunjuklah tu ada  walker. saya nk pinjam kejap pun dia x kasi. takpe. nanti nak minta mami beli satu kaler pink lagi ... lagi pun sekarang ni saya tak boleh naik walker lagi. tulang saya kan masih lembut. saya baru 5 bulanlah..
Nanti bila saya dah naik walker, saya nak race dengan shawi. alah mesti dia kalah. Shawi ada bantal bucuk. tak malu. hehehe

 Oke. saya mainten lagi ni. mood saya tengah ceria . jadi sesiapa pun boleh usik2 saya, boleh gomol2 saya, saya suka tau... Ramai yang suka bermain dengan saya. Atoklah, daddylah, mak usu, neneklah, pakngah... sume nak main dengan saya. Kadang2 saya penat jugak. kalau saya penat habislah daddy dgn mama. penatlah dengar saya mengaji..aaaa.....
saya pndai mengaji dah sekarng.
kalau saya terlalu penat, saya tidur je kat mana2. saya tak kisah. alah kat meja TCRS pun penah. apalah sangat. kadang2 tengah tengok tv pun saya terlelap. senang sangat.

 selalu jugak saya berbual2 dengan mama. adake saya selalu mintak mama lamb chop tapi mama buat taktau je. Lupa agaknya sebelum saya keluar dulu selalu bagi saya makan kambing tau. sekarang kedekutlah mama.

Ok. masa untuk tidur, saya suka tidur kat sini jugak, selain katil queen mama & daddy. sini pun ok. selalu daddy & mama bwa saya jalan2 sebelum saya tertidur. best tau... terbuai2 je rasanya...

Selalu, hujung minggu je saya dapat tidur kat katil mama puas2. hari2 biasa saya dah kena bangun awal. nak ikut mama pergi kerja eh taklah. mama antar saya kat baby sitter.. Malam baru mama ambik saya, saya kenal suara mama tau, walaupun saya tengah tidur. bila dengar je suara mama saya terus bangun. Malam tu saya suka sangat ajak mama ngn daddy borak-borak. kadang2 sampai pukul 3 pg pun saya boleh bangun lgi ajak borak lepas minum susu.
Eh, nak tau sekarang saya dah pandai pegang botol susu sendiri tau. ala... takde gambar pulak. nanti saya suruh mama amik gamabr ye...

okelah.. babai

2 ulasan:

Zuhaira Shahza berkata...

hahaha comella amber.. nk tergelak2 dgr amber bercerita :p

mommyAmberena berkata...

kalau dengan si kecil ni semua perkara mesti akan buat kita tersenyum sendiri.
sweetkan..:)